Riešutai – vitaminų šaltinis

Riešutai – puikus užkandis skubantiesiems. Kai kurie dietologai pataria malšinti alkį nespėjusiems papietauti, tačiau būkite atsargūs, jeigu turite skrandžio problemų: riešutai sunkiai virškinamas maistas, tad apsiribokite nedideliu kiekiu. Geriausia rinktis riešutus be odelės. Lazdyno riešutų maistinė vertė didžiulė. Riešutų branduoliuose yra daug baltymų (iki 25 proc), riebalų (iki 70 proc), mineralinių medžiagų, E, K, PP ir B grupės vitaminų, mažai angliavandenių ir visai nedaug vandens. Apskritai visų rūšių riešutuose yra nervų ląstelėms būtino lecitino, kuris užtikrina efektyvią smegenų veiklą. Riešutuose esantys selenas ir jodas didina organizmo atsparumą radiacijai, geležis ir varis padeda gamintis raudoniesiems kraujo kūneliams, o folio rūgštis gerina atmintj. Sakoma, kad kasdien suvalgydami po 85 g riešutų užtikrinsite normalų kraujo spaudimą ir išvengsite širdies ligų.
Kasdienei mitybai rekomenduotini žali riešutai. Paspragintuose riešutuose augaliniai riebalai praranda savo naudingąsias savybes, perkepintuose net susidaro kancerogenų.
Suvalgę 100 g riešutų, aprūpinsite savo organizmą keturių dienų E vitamino norma. Lazdyno riešutuose labai nedaug natrio, todėl jie tinka ir tiems, kurių aukštas kraujo spaudimas.
-

Leave a Reply